DANIE GŁÓWNE,  OBIADY

Danie Jednogarnkowe – Szybko, Zdrowo i Kolorowo, czyli Gulasz z Dynią, Cieciorką i Jarmużem

Jest to jedno z moich ulubionych dań jednogarnkowych. Generalnie lubię danie z woka. Są szybkie, łatwe, ale przede wszystkim jest mało zmywania, bo wszystko robi się w jednym woku. Przepis, którym się z wami podzielę przechodził różne kombinacje i możliwości.

Dziś podzielę się tą wersją najszybszą. Śmiało dynię można zamienić na batata.

Co ciekawe kolejnością dodawania czosnku i imbiru można zmieniać charakter tego dania. W kuchni azjatyckiej imbir oraz czosnek dodaje się najczęściej na początku smażenia (w moim przepisie tak jest). Natomiast w kuchni detoksykacyjnej, aby danie było lżej strawne, należy ograniczyć dłuższe smażenie ostrych przypraw i najlepiej dodać czosnek i imbir w trakcie gotowania sosu.

Poza składnikami potrzebujesz woka 🙂

Składniki:

  • 1/2 dynia piżmowa można całą w zależności ile chcesz mieć dyni w daniu
  • 1 łyżka olej kokosowego albo masła klarowanego
  • mała cebula biała a może być czerwona (łagodniejsza w smaku)
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 cm kawałek imbiru
  • garść albo 1/2 szklanki jarmużu, wcześniej sparzonego wrzątkiem
  • 400 g ugotowanej cieciorki, ja czasem korzystam z tej ze słoika a czasem namaczam i gotuje surowe ziarna
  • 400-500 ml przecieru pomidorowego domowego
  • 2 -3 łyżki gęstego 85 % mleczka kokosowego
  • przyprawy: 2-3 łyżeczki czubricy zielonej, sól, pieprz

Wykonanie:

  1. Na woku rozgrzewam masło klarowane, podsmażam pokrojoną w paski cebulkę, czosnek i imbir. Chwilę podsmażam. Przyprawiam czubricą zieloną.
  2. Pokrojoną w kostkę dynię piżmową dorzucam do cebuli, czosnku i imbiru, podsmażam chwileczkę i zalewam całość przecierem pomidorowym. Przykrywam pokrywką i gotuje około 20 minut.
  3. Pod koniec gotowania dodaję sparzony jarmuż i cały słoik gotowej cieciorki oraz wlewam mleczko kokosowe. Dodaję sól, pieprz i w razie konieczności jeszcze czubricę zieloną. Mieszam wszystko.
  4. Gotowe.

Danie można serwować samo albo z dodatkiem ugotowanej komosy ryżowej, albo z dodatkiem pełnoziarnistego ryżu.

Smacznego!

Daj znać w komentarzu pod wpisem czy smakowało 🙂